Jesteś tutaj: HomeNakielski

Przed 77-tą rocznicą wybuchu II wojny światowej

Napisane przez niedziela, 28 sierpień 2016 00:35

W czwartek minie dokładnie 77-ta rocznica napaści Niemiec hitlerowskich na Polskę. Dzień ten co roku wspominamy z wielką zadumą. Związane jest to z faktem, iż koszmar wojny przyszło na naszych ziemiach (niegdyś przygranicznych II Rzeczypospolitej) przeżywać już w pierwszych dniach września. Niemcy nie mieli litości, mordując polskich patriotów, którzy mogliby stawiać opór ich okupacji.

Prezydent RP odwiedził harcerzy w naszym regionie

Napisane przez piątek, 19 sierpień 2016 14:26

W czwartkowy wieczór na obozie harcerskim w Chomiąży Szlacheckiej pod Żninem gościł prezydent Andrzej Duda wraz ze współpracownikami. Klimat harcerski głowie państwa nie jest obcy, bowiem Andrzej Duda był za młodu harcerzem.

Przebieg drogi S-5 z Szubina do Wielkopolski

Napisane przez sobota, 20 sierpień 2016 00:12

W kolejnej odsłonie naszego cyklu poświęconego przebiegowi drogi ekspresowej S-5 omawiamy dwa odcinki przebiegające przez południową część powiatu nakielskiego oraz przez powiat żniński. Istotnym elementem liczącego niecałe 35 km fragmentu trasy ekspresowej będzie zachodnia obwodnica Żnina.

Tak będzie przebiegać droga S-5

Napisane przez czwartek, 18 sierpień 2016 08:22

Coraz bardziej zbliżamy się do momentu wbicia pierwszej łopaty na kujawsko-pomorskich odcinkach drogi ekspresowej S-5. Budowa ruszyć ma w przyszłym roku i zostać zakończona wedle harmonogramu do 2019 roku. Prace budowlane odbywać będą się na siedmiu odcinkach. Rozpoczynamy cykl publikacji, w ramach których będziemy omawiać przebieg S-5 na poszczególnych odcinkach.

Dość niebezpieczne skrzyżowanie w Kcyni zastąpi rondo

Napisane przez czwartek, 11 sierpień 2016 16:41

Jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich chce zrealizować budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Dworcowej, Nowej, Nakielskiej i 22 Stycznia. W tym miejscu krzyżują się dwie drogi wojewódzkie: 241 (Nakło – Wągrowiec) i 247 (Szubin – Kcynia). Będzie to jedno z ważniejszych zadań inwestycyjnych zaplanowanych na ten rok na drogach wojewódzkich.

CZT jest zdania, że na linię 356 starczy pieniędzy z RPO

Napisane przez niedziela, 07 sierpień 2016 21:11

Fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu w oparciu o doświadczenia z perspektywy unijnej 2007-2013 jest zdania, że do roku 2023 można zrealizować przynajmniej o 30% więcej inwestycji kolejowych, niż zakłada Krajowy Program Kolejowy oraz poszczególne Regionalne Programy Operacyjne. CZT wychodzi bowiem z założenia, że oszczędności przetargowe wyniosą ok. 30-40%.

Z publikacji Głosu Wągrowieckiego dowiadujemy się, że samorządowcy z powiatów: czarnkowsko-trzcianeckiego, obornickiego i wągrowieckiego poważnie myślą o przywróceniu regularnych połączeń kolejowych na trasę Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec.

Komentarze

Warte obejrzenia

 

 

 

Jan Szopiński- poseł na Sejm RP

Moje wystapienie do ministra infrastruktury w sprawie drogi S-10:

 

Szanowny Panie Ministrze!
Na posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Drogi S10, które odbyło się w dniu 13 lutego, pytałem kiedy można spodziewać się złożenia przez GDDKiA wniosku do Eurostat, w sprawie zaopiniowania realizacji w formule PPP odcinka Bydgoszcz – Toruń tej drogi ekspresowej, z uwagi na wskazanie uzyskania takiej opinii przez Radę Ministrów jako warunku koniecznego.
 

Cala interpelacja

  • Ekonomia nie zawsze jest bezduszna i pozbawiona empatii

    Powoli temat koronawirusa zaczyna schodzić na dalszy plan, natomiast coraz więcej będzie się mówić o skutkach ekonomicznych pandemii, których doświadczać możemy w naszym życiu. Jeszcze kilka tygodni temu widoczny był w polityce dylemat – zamrażać gospodarkę w celu ratowania najbardziej narażonych na utratę życia z powodu COVID-19, czy skupiać się na ratowaniu gospodarki. Dzisiaj widzimy, że bardziej humanitarna polityka może również być skuteczniejsza gospodarczo.

    Etykiety: covid19
  • Prace nad wojewódzką strategią toczą się wolniej niż zakładano

    Istnieje prawdopodobieństwo, że nową Strategię Rozwoju Województwa do 2030 roku Sejmik Województwa uchwali w przyszłym roku. Główną przyczyną przedłużenia prac jest epidemia COVID-19, która utrudniła organizacje spotkań konsultacyjnych. Pierwotny plan zakładał uchwalenie nowej strategii mniej więcej jesienią.

Wiadomości z regionu