W dniu 16 listopada wybierzemy prezydentów miast, burmistrzów i wójtów; radnych gminnych oraz powiatowych oraz 33 radnych Sejmiku. Chcąc ułatwić Państwu udział w tych wyborach, prezentować będziemy w tej zakładce szczegółowe listy wyborcze.
Prezentujemy alfabetycznie nazwiska kandydatów na funkcję prezydenta Inowrocławi ...
W piątek opublikowaliśmy informację, iż w najnowszym aneksie do Kontraktu Terytorialnego Zarząd Województwa chce wykreślić odcinek Bydgoszcz – Piła drogi S-10 nawet z listy rezerwowej, przy tym na tej liście nadal będzie znajdował się odcinek Toruń – Płońsk. Dzisiaj możemy spekulować jakie przyniesie to realne skutki, ale nie można wykluczać zmian w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
Cała władza w ręce marszałków województw – taki przekaz płynie z wystąpienia w Łodzi Władysława Kosiniaka-Kamysza, przewodniczącego Polskiego Stronnictwa Ludowego. Debata o ustrojowych w Polsce jak widzimy się rozwija, skoro pojawiają się nowe propozycje. PSL na zbyt duże poparcie w Bydgoszczy liczyć nie może, stąd też zbytnio skutków tej zapowiedzi nie musi się spodziewać.
Równo przed tygodniem miało miejsce spotkanie samorządów tworzących Stowarzyszenie Metropolia Bydgoszcz na którym uzgodniono, że samorządowcy wspólnie zaapelują do premier Beaty Szydło o budowę drogi S-10 na całym kujawsko-pomorskim odcinku, czyli również na odcinku Bydgoszcz – Piła. W podobnym okresie może trafić do rządu jednak stanowisko Zarządu Województwa o wykreślenie tego odcinka z listy rezerwowej Kontraktu Terytorialnego.
Główny Urząd Statystyczny dokonał analizy budżetów samorządów z województwa kujawsko-pomorskiego w 2015 roku. Okazuje się, że Toruń na głowę mieszkańca wydaje dwa razy więcej niż Bydgoszcz. Jeżeli chodzi o dochody na głowę mieszkańca – nasze miasto wyprzedzał również Grudziądz i Włocławek.
PKP PLK ogłosiło dzisiaj przetarg zakładający dostosowanie prędkości na odcinku Inowrocław – Bydgoszcz – Tczew linii kolejowej nr 131 do 200 km/h. Duża liczba przejeżdżających pociągów generuje problemy związane z przepustowością tej linii, dlatego też PKP chce przeznaczyć ponad 30 mln zł na zwiększenie prędkości maksymalnej. Pociągi towarowe będą mogły jeździć natomiast 120 km/h.
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w ubiegłym roku koleją podróżowało w Polsce ponad 292 mln pasażerów. Jest to wynik podobny do 2008 roku, gdy zaczęła się tendencja spadkowa. Lepiej było tylko w 2002 roku, gdy przekroczono próg 300 mln.
W styczniu ubiegłego roku działacze Kukiz15 szumnie zapowiadali doprowadzenie do referendum, aby Polacy na tej drodze wypowiedzieli się w kwestii przyjmowania uchodźców. Niewyrażenie przez Polaków zgody miało posłużyć jako pretekst, do wypowiedzenia przez Polskę ustaleń dotyczących zasad relokacji uchodźców przebywających w Grecji i we Włoszech. Dzisiaj można powiedzieć o porażce tej inicjatywy.
W poniedziałek zapowiadaliśmy, iż najprawdopodobniej liczba mieszkańców województwa według komisarza wyborczego spadła poniżej 2 mln osób. Dzisiaj możemy podkreślić, że jest to dokładnie 1 997 658, a co za tym idzie w wyborach samorządowych w 2018 roku wybierzemy nie 33 radnych wojewódzkich, ale tylko 30.
Zapowiedzi prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o wprowadzeniu ograniczenia kadencyjności prezydentów miast, burmistrzów i wójtów spotkały się ze sporą krytyką opozycji. Gdy przyjrzymy się skutkom tych regulacji w naszym regionie, to zauważymy, że nieść będą one wręcz rewolucję.
Na początku stycznia informowaliśmy, iż zaledwie 712 mieszkańców dzieliło w III kwartale 2016 roku województwo kujawsko-pomorskie do zmniejszania liczebności radnych Sejmiku Województwa o trzech. Wszystko wskazuje na to, że magiczną liczbę 2 mln mieszkańców przekroczyliśmy w IV kwartale.